Selasa, 1 Februari 2011

lolyda is here..aku bru jer balik dari perhentian dgn kwn WANI...perjalan bagus tp aku rase kurang selesa bler ade kt perhentian yg ramai org sanat...nak2 lg kaum cina...enta dah mcm trauma ckit lah...hahahahaha...ari ni aku tak makan nasi malam n dah byk hari tak makan nasi malam...rase mcm na diet jer..hahahahahahaa...aku ni tak tau lah knp teringat kat lembu tu...aku ni jeteringat...enta2 die dah berenjoy sane sini dgn lembu2 yg lain...hahahhaha..ok lah rase mcmnak tidoo...selamat malam semua...

TRILOGI CINTA DUA BENUA

9 JANUARI 2006 itulah tarikh yg mempertemukan aku dan dia,,,kali pertama aku melihat wajahnya aku benci sekali memandang muka nya dan melihat tingkah laku nya yang bodoh sombong itu..pada masa itu aku baersama teman aku aida dan finaz pergi ke bandar kuala lipis untuk menghabiskan waktu hujung minggu kami..kebetulan pada mase yang sama finaz ingin berjumpa dgn buah hati pengarang jantungnya"AC"..ketika itu mereka lah pasangan yang paling romastis di sekolah dan menjadi buah mulut setiap pelajar di sekolah....
aku kadang-kadang seakan cemburu melihat kebahagian mereka kerana pada masa itu aku tidak mempunyai pasangan..tapi tiba-tiba perasaan cinta mula datang dalam hati aku..tapi aku takut untuk berkata-kata kerana aku tidak seperti pelajar di sekolah yang lain..mereka mempunyai raut wajah yang cantik tapi aku tidak..aku sering dijadikan bahan usikan dan ejekan mereka..antaranya "tangga karat,dan macam2 lagi yang aku sendiri tidak fahami kerana dalam bahasa cina..aku juga manusia yang punya hati dan perasaan..tapi aku tidak peduli dengan apa mereka kata kan pada aku..aku sendiri tidak tahu knp aku boleh jatuh cinta dengan dia..sedangkan pada mase tu aku membenci diri nya..lama kelaman aku dan dia saling kenal antara satu sama lain..perasaan syg aku pd dirinya teramat dalam dan sukar untuk aku ungkap kan..sehingga air mata pertama aku jatuh kerana dia apabila aku dapat tahu dari finaz yang dia suda mempunyai kekasih hati ..knp die tidak pernah ckp dgn aku knp dia kejam dgn perasaan aku..dari detik itu aku cuba untuk lupa kan dirinya tapi sukar untuk aku lupakan dirinya..sehingga satu hari aku dapat panggilan dari org yg tidak aku kenali..tiba2 aku mendengar suaranya..bahagia dan tidak aku sangka tp knp tiba2 dia menelefon aku..dia kata nak jumpa aku dan nak kata kn sesuatu..aku pn berjumpa dgn dia pd malm itu..dia katakan yg dia telah pn putus dgn perempuan itu..dan mula dari saat itu aku terima dirinya dalam hidup aku..dan aku berjanji dia lah cinta pertama aku..sepanjang perjalan cinta aku dan dia penuh dgn halangan cinta kami yang berjauhan kerana dia terpaksa pg ke sabah untuk bekerja...aku teramat menyangi dirinya kerana hanya dia yg bisa memberi aku senyuman dan tangisan..aku tahu die amat suka bermain motocross setiap kali dia bertanding aku pasti ikut kerana aku ingin melihat dia dengan senyuman nya apabila menjuari..tapi semua itu hanya "TINGGAL KENANGAN"knp sukar untuk kau fahami diriku ni...apa salah aku terhadap dirimu dan knp sering ada pertelingkahan antara kita...aku ingin sekali ulangi saat kita bersama melihat letupan bunga api,bermain bowling,bermain game,dan saat menonton wayang bersama...bagi aku kau lah segala nya..masih kau ingat lagi janji yang pernah kita semat kan bersama.. janji untuk terus bersama...tidak sanggup aku lupakan semua ini...knp kau suka caci maki diri aku ini???knp kau perlakukan aku seperti ini??kau kata aku hanya seorang dihatimu...knp???akhirnya begini..tidak pernah niat aku mengunkit semua yang telah aku korban kn pada mu tapi aku cuma ingin kau menghargai diri yang x mungkin dapat bersama dgn mu selamanya..tapi bglah detik itu jd detik yg bermakna dalam hidup yg ada ini..29 JANUARI 2011 itulah detik akhir aku bersama dgnnya.."FU E YAN (9 JANUARI 2006-29 JANUARI 2011)    " TINGGAL KENANGAN"semoga  TUHAN selalu melindunginya disetiap apa yang dia lakukan dan membuka pintu hatinya...aminnnnn