Jumaat, 8 April 2011
Selasa, 1 Februari 2011
lolyda is here..aku bru jer balik dari perhentian dgn kwn WANI...perjalan bagus tp aku rase kurang selesa bler ade kt perhentian yg ramai org sanat...nak2 lg kaum cina...enta dah mcm trauma ckit lah...hahahahaha...ari ni aku tak makan nasi malam n dah byk hari tak makan nasi malam...rase mcm na diet jer..hahahahahahaa...aku ni tak tau lah knp teringat kat lembu tu...aku ni jeteringat...enta2 die dah berenjoy sane sini dgn lembu2 yg lain...hahahhaha..ok lah rase mcmnak tidoo...selamat malam semua...
TRILOGI CINTA DUA BENUA
9 JANUARI 2006 itulah tarikh yg mempertemukan aku dan dia,,,kali pertama aku melihat wajahnya aku benci sekali memandang muka nya dan melihat tingkah laku nya yang bodoh sombong itu..pada masa itu aku baersama teman aku aida dan finaz pergi ke bandar kuala lipis untuk menghabiskan waktu hujung minggu kami..kebetulan pada mase yang sama finaz ingin berjumpa dgn buah hati pengarang jantungnya"AC"..ketika itu mereka lah pasangan yang paling romastis di sekolah dan menjadi buah mulut setiap pelajar di sekolah....
aku kadang-kadang seakan cemburu melihat kebahagian mereka kerana pada masa itu aku tidak mempunyai pasangan..tapi tiba-tiba perasaan cinta mula datang dalam hati aku..tapi aku takut untuk berkata-kata kerana aku tidak seperti pelajar di sekolah yang lain..mereka mempunyai raut wajah yang cantik tapi aku tidak..aku sering dijadikan bahan usikan dan ejekan mereka..antaranya "tangga karat,dan macam2 lagi yang aku sendiri tidak fahami kerana dalam bahasa cina..aku juga manusia yang punya hati dan perasaan..tapi aku tidak peduli dengan apa mereka kata kan pada aku..aku sendiri tidak tahu knp aku boleh jatuh cinta dengan dia..sedangkan pada mase tu aku membenci diri nya..lama kelaman aku dan dia saling kenal antara satu sama lain..perasaan syg aku pd dirinya teramat dalam dan sukar untuk aku ungkap kan..sehingga air mata pertama aku jatuh kerana dia apabila aku dapat tahu dari finaz yang dia suda mempunyai kekasih hati ..knp die tidak pernah ckp dgn aku knp dia kejam dgn perasaan aku..dari detik itu aku cuba untuk lupa kan dirinya tapi sukar untuk aku lupakan dirinya..sehingga satu hari aku dapat panggilan dari org yg tidak aku kenali..tiba2 aku mendengar suaranya..bahagia dan tidak aku sangka tp knp tiba2 dia menelefon aku..dia kata nak jumpa aku dan nak kata kn sesuatu..aku pn berjumpa dgn dia pd malm itu..dia katakan yg dia telah pn putus dgn perempuan itu..dan mula dari saat itu aku terima dirinya dalam hidup aku..dan aku berjanji dia lah cinta pertama aku..sepanjang perjalan cinta aku dan dia penuh dgn halangan cinta kami yang berjauhan kerana dia terpaksa pg ke sabah untuk bekerja...aku teramat menyangi dirinya kerana hanya dia yg bisa memberi aku senyuman dan tangisan..aku tahu die amat suka bermain motocross setiap kali dia bertanding aku pasti ikut kerana aku ingin melihat dia dengan senyuman nya apabila menjuari..tapi semua itu hanya "TINGGAL KENANGAN"knp sukar untuk kau fahami diriku ni...apa salah aku terhadap dirimu dan knp sering ada pertelingkahan antara kita...aku ingin sekali ulangi saat kita bersama melihat letupan bunga api,bermain bowling,bermain game,dan saat menonton wayang bersama...bagi aku kau lah segala nya..masih kau ingat lagi janji yang pernah kita semat kan bersama.. janji untuk terus bersama...tidak sanggup aku lupakan semua ini...knp kau suka caci maki diri aku ini???knp kau perlakukan aku seperti ini??kau kata aku hanya seorang dihatimu...knp???akhirnya begini..tidak pernah niat aku mengunkit semua yang telah aku korban kn pada mu tapi aku cuma ingin kau menghargai diri yang x mungkin dapat bersama dgn mu selamanya..tapi bglah detik itu jd detik yg bermakna dalam hidup yg ada ini..29 JANUARI 2011 itulah detik akhir aku bersama dgnnya.."FU E YAN (9 JANUARI 2006-29 JANUARI 2011) " TINGGAL KENANGAN"semoga TUHAN selalu melindunginya disetiap apa yang dia lakukan dan membuka pintu hatinya...aminnnnn
aku kadang-kadang seakan cemburu melihat kebahagian mereka kerana pada masa itu aku tidak mempunyai pasangan..tapi tiba-tiba perasaan cinta mula datang dalam hati aku..tapi aku takut untuk berkata-kata kerana aku tidak seperti pelajar di sekolah yang lain..mereka mempunyai raut wajah yang cantik tapi aku tidak..aku sering dijadikan bahan usikan dan ejekan mereka..antaranya "tangga karat,dan macam2 lagi yang aku sendiri tidak fahami kerana dalam bahasa cina..aku juga manusia yang punya hati dan perasaan..tapi aku tidak peduli dengan apa mereka kata kan pada aku..aku sendiri tidak tahu knp aku boleh jatuh cinta dengan dia..sedangkan pada mase tu aku membenci diri nya..lama kelaman aku dan dia saling kenal antara satu sama lain..perasaan syg aku pd dirinya teramat dalam dan sukar untuk aku ungkap kan..sehingga air mata pertama aku jatuh kerana dia apabila aku dapat tahu dari finaz yang dia suda mempunyai kekasih hati ..knp die tidak pernah ckp dgn aku knp dia kejam dgn perasaan aku..dari detik itu aku cuba untuk lupa kan dirinya tapi sukar untuk aku lupakan dirinya..sehingga satu hari aku dapat panggilan dari org yg tidak aku kenali..tiba2 aku mendengar suaranya..bahagia dan tidak aku sangka tp knp tiba2 dia menelefon aku..dia kata nak jumpa aku dan nak kata kn sesuatu..aku pn berjumpa dgn dia pd malm itu..dia katakan yg dia telah pn putus dgn perempuan itu..dan mula dari saat itu aku terima dirinya dalam hidup aku..dan aku berjanji dia lah cinta pertama aku..sepanjang perjalan cinta aku dan dia penuh dgn halangan cinta kami yang berjauhan kerana dia terpaksa pg ke sabah untuk bekerja...aku teramat menyangi dirinya kerana hanya dia yg bisa memberi aku senyuman dan tangisan..aku tahu die amat suka bermain motocross setiap kali dia bertanding aku pasti ikut kerana aku ingin melihat dia dengan senyuman nya apabila menjuari..tapi semua itu hanya "TINGGAL KENANGAN"knp sukar untuk kau fahami diriku ni...apa salah aku terhadap dirimu dan knp sering ada pertelingkahan antara kita...aku ingin sekali ulangi saat kita bersama melihat letupan bunga api,bermain bowling,bermain game,dan saat menonton wayang bersama...bagi aku kau lah segala nya..masih kau ingat lagi janji yang pernah kita semat kan bersama.. janji untuk terus bersama...tidak sanggup aku lupakan semua ini...knp kau suka caci maki diri aku ini???knp kau perlakukan aku seperti ini??kau kata aku hanya seorang dihatimu...knp???akhirnya begini..tidak pernah niat aku mengunkit semua yang telah aku korban kn pada mu tapi aku cuma ingin kau menghargai diri yang x mungkin dapat bersama dgn mu selamanya..tapi bglah detik itu jd detik yg bermakna dalam hidup yg ada ini..29 JANUARI 2011 itulah detik akhir aku bersama dgnnya.."FU E YAN (9 JANUARI 2006-29 JANUARI 2011) " TINGGAL KENANGAN"semoga TUHAN selalu melindunginya disetiap apa yang dia lakukan dan membuka pintu hatinya...aminnnnn
Isnin, 31 Januari 2011
yg ni bella...yg ni segeng nan aku kaco orang...die orang first stop n diikuti oleh aku...hahahahaha...skunk bella ade tat johor...mase fisrt2 si bella ni pegi aku nan momoy munk rase bosan lah coz dah x cukup geng dalam kelas..hahahahaha...tp tak pe bella u r my fren 4ever...acecececehhhh!!hahahahahaha
NI lah padah nyer lau aku suka makan semut...janda aku sampai ley tertinggal lak tu...adoi...ohhh...my janda...cian tat hang tudo sowg...hahhhahhahhhaa...pe na buat kite dah cerai...hahahahaha...yg ni kak liza...kak liza ni org die sopan jer...lembut jer....tapi satu jer habit die ni...KUAT TIDO....hahahahhahaha...peasanan aku pad mu...jgn suka nanges n felling lobeh2..hahahahaha
APA INI???hahahahaha...yg ni kajol...erhhhh...bukan yg ni kak mala...kak mala ni aku suka kaco die...aku suka kaco die bler die kai bju tido...hahahahaha...agak menarik lah jg....tapi kesian dgn kak mala ni sb die kehilangan benda yg amat berharga dalam hidup die...kejadian tu berlaku pd taun lepas...bila hujan turun dgn lebat...die pn sendiri tak sangka benda ni terjadi...benda yang aku maksud kn tu ialah........SUAR JEAN KAK MALA....hahhahahahaha,,,yg diterbangkan angin....cian die,,,hahahahahaha...jgn marah ha....
muka yg mcm cina ni...kak dayah...kak dayah ni first aku tgk die aku takut...coz nampak cam garang...tapi rupa2nyer...kelakor jg orang nyer...lau aku nak kaco kak dayah ni mst aku ckp JIMAT...sb kak dayah tak suka aku cakap jimat...biarlah aku nan kak dayah jer tau knp...hahahahahaha...tapi ape2 hal kamu munk best,,,
aku memang debommmm!!!tu lah sis ain aku yg chumellll....kak ain ni org die lawak sanat...aku suka kaco die dan gurau2 nan die...pecah perut aku...aku egt lg lau malam2 aku nan kak ain mst lapor n kteowg pe lg...MAKANlah...hahahaha...kak ain ni ade peminat rahsia makcik bus METRO..hahahaha.. makcik tu suka kenyit mate kat kak ain...hahahaha...kat aku aku mak cik tu ade tunjuk reaksi gak...tapi susah lah nak wat kat sini...hahahahaha...pesanan untuk kak ain semoga impian mu jadi ratu ngigau tercapai...ahahahahahak....
muka cm minah arab ni sis atien...aku suka lepak nan sis aten ni sb die byk tau ape yg aku minat..dan die pun minat..hahahaha...aku nan die suka makan bab tu badan kteowg cam MODEL...hahahaha..sis nt dah nak kawen jgn lupa i o.k..nak jd pengapit ley???hahahaha..joking jer....tapi pe2 hal ida engat pesan kak aten lau pakai skirt nak ambk barang jatuh kene dodok ambik cm ner...hehehehe...mmmmuahhh syg kak aten sanat...
yg muka mcm pelakon indon ni name die in-charm...dax ni cengen skit...tp die di kira celik IT skit lah dari aku...in aku tau aku minat main gitar kan tapi aku saran kan jangan lah kau main wei...sumbang...hahahahaha..die ni ade kelebihan lg...die ni "photogedik"...opssss!!!photogenik..gambar yg die snap semua cun2...jeles kau nok...hahahahahaha..pesanan aku buat kau der xmo cengen2 tau...
momoy kocek...
chumel momoy ni...coz die kocik jer...hahahahaha..momoy ni member aku tambah an dose...lau aku dgn die munk x sah lau x mengate dan mengumpat...hahahaha...nak lg mengumpat makcik bus metro tu...hahahaha..tp yg aku rase sengal tu bler time lintas jalan kat dpn kolej rase mcm aku ni kakak die lak..hahahaha...cz aku tinggi dari die...tapi no hal janji otak kau nan aku same..momoy momoy....ehehe..
pesanan aku untuk kau dak kocik makan kacang panjang selalu biar cpt tinggi cam aku..ahahahakkkk
pesanan aku untuk kau dak kocik makan kacang panjang selalu biar cpt tinggi cam aku..ahahahakkkk
rindu sama teman ku
bila dah jauh2 ni rindu lak kat member kat ALPHA VILLA 3-A 7...rindu time kuar jalan same2..lepak same2..aisssyhhh...sabar sabar
Langgan:
Catatan (Atom)







